Nyt medlem se her

Kom og få gratis prøvetimer og se om karate er en sport for dig !

Alle er velkomne uanset alder og køn og der er ingen krav og forhåndskendskab til karate. Kom og få en uforpligtende prøvetime, den første måned er GRATIS. Dog skal man som minimum gå i 1. klasse. Nye medlemmer optages primært i januar/februar & august/september. Uden for sæson er der mulighed for at optage medlemmer efter særlig aftale - ring og hør mere. Når du møder op første gang skal du være iført en T-shirt, et par shorts eller træningsbukser, og du har naturligvis nyklippede rene negle på hænder og fødder :-) -ligeledes vil en drikkedunk med vand være en rigtig god ide.

Børneholdene:

Karate Tweens I
11-15 år træner mandag 17.00 - 18.00 samt onsdag 17.00 - 18.15

Karate Kids I

1. klasse til 10 år træner torsdag 17.30 - 18.30

Motionholdet:

Motionsholdet er for dem, der godt vil holde formen ved lige, samtidig med at vi kombinere det med den effektive selvforsvar i karaten. , træner kun 1 gang om ugen.

Træninger tirsdag 19.30 - 21.00 eller Torsdag 19.30 - 21.00

Voksenholdene:

Voksne begyndere træninger tirsdag 19.30 - 21.00 + Torsdag 19.30 - 21.00

Hvad er Karate?
Karate
er en ideel måde at optræne krop og sind. Som i mange andre sportsgrene, benyttes kroppen optimalt. Men modsat mange andre sportsgrene tilrettelægges træningen således, at kroppens muskler benyttes på en sådan måde, så overbelastning og skader undgås.

Karate som selvforsvar. Karate er selvforsvar. Allerede fra de første lektioner indøves metoder, hvormed man får et solidt grundlag for at kunne klare sig ud af en endog meget håbløs situation. Visheden herom giver en mere selvsikker fremfærd, hvilket af mange psykologer anses for at være tilstrækkeligt til at afholde en voldsmand fra at skride til handling.

Kvinder og Karate.
Som før nævnt er karate en optimal måde at lære selvforsvar på. Mange piger har haft stor glæde af "at kunne rette ryggen" når de går på gaden. Karate indeholder tilmed stiløvelser (Kata), som mange piger finder specielt interessante.

Hvem kan træne Karate?
Alle som har lyst til at få lidt sved på panden og komme i god form, kan træne karate. Alderen betyder ingenting i denne sammenhæng. Vi har både børne- og voksenhold, hvor børnene dog skal gå i 1. klasse når de starter.

Er det ikke hårdt?
Jo det kan til tider være endog meget hårdt at træne karate. Der er dog ingen, som bliver "knækket", idet træningen er individuel og man derfor kan træne med i sit eget tempo. Instruktørerne sætter en stor ære i, at undervise på en god og fornøjelig måde. Der er dog disciplin i træningslokalet, hvilket kun skal tolkes som gensidig venlighed og respekt instruktøren og holdet imellem.