Nye medlemmer

Kom og få gratis prøvetimer og se om karate er en sport for dig !

Alle er velkomne uanset alder og køn og der er ingen krav og forhåndskendskab til karate. Kom og få en uforpligtende prøvetime, den første måned er GRATIS. Dog skal dog som minimum gå i 1. klasse. Nye medlemmer optages primært i januar/februar & august/september. Uden for sæson er der mulighed for at optage medlemmer efter særlig aftale - ring og hør mere.

Hvad er Karate?
Karate er en ideel måde at optræne krop og sind. Som i mange andre sportsgrene, benyttes kroppen optimalt. Men modsat mange andre sportsgrene tilrettelægges træningen således, at kroppens muskler benyttes på en sådan måde, så overbelastning og skader undgås.

Karate som selvforsvar.
Karate er selvforsvar. Allerede fra de første lektioner indøves metoder, hvormed man får et solidt grundlag for at kunne klare sig ud af en endog meget håbløs situation. Visheden herom giver en mere selvsikker fremfærd, hvilket af mange psykologer anses for at være tilstrækkeligt til at afholde en voldsmand fra at skride til handling.
Kvinder og Karate.
Som før nævnt er karate en optimal måde at lære selvforsvar på. Mange piger har haft stor glæde af "at kunne rette ryggen" når de går på gaden. Karate indeholder tilmed stiløvelser (Kata), som mange piger finder specielt interessante.

Hvem kan træne Karate?
Alle som har lyst til at få lidt sved på panden og komme i god form, kan træne karate. Alderen betyder ingenting i denne sammenhæng. Vi har både børne- og voksenhold, hvor børnene dog skal gå i 1. klasse når de starter.

Er det ikke hårdt?
Jo det kan til tider være endog meget hårdt at træne karate. Der er dog ingen, som bliver "knækket", idet træningen er individuel og man derfor kan træne med i sit eget tempo. Instruktørerne sætter en stor ære i, at undervise på en god og fornøjelig måde. Der er dog disciplin i træningslokalet, hvilket kun skal tolkes som gensidig venlighed og respekt instruktøren og holdet imellem.

Kontaktpersoner i Silkeborg Karate Skole:
(Nyttige telefonnumre samt adresser)

Formand:
Lars Johansen
Vesterlundvej 79
Tlf.: 2629 9496
TLF kontakt efter klokken 17 på hverdage.
Kontakt Lars

Kasserer:
Finn Pedersen
Himmelbjergvej 126
Tlf.: 2320 1723

Kontakt Finn

Klik for at se instruktørlisten.

Kort beskrivelse af holdopdelingerne:
Børneholdene:
Vi har pt. 2 begynderhold for børn.
Begynder Junior 11-15 år træner tirsdag 18.15 - 19.30
Begynder børn 1. klasse til 10 år træner torsdag 17.30 - 18.30
Begynder børn 5. år - 0. klasse onsdag 17.00 - 18.00 -> HOLDET ER DESVÆRRE LUKKET

Kampholdet:
Holdet er for dem der gerne vil med til nogle flere stævner. Holdet træner konkurrence kata. Man skal godkendes af ens instruktør for at komme på holdet og der er mødepligt til både træningen og de fleste af de stævner der er i efteråret. Holdet skal ses som et supplement til den normale træning - ikke en erstatning.

Motionholdet:
Motionsholdet er for dem, der godt vil holde formen ved lige, samtidig med at vi kombinere det med den effektive selvforsvar i karaten., træner kun 1 gang om ugen.

Voksneholdene:
Voksne er delt i 2 hold, der dog træner samlet 1 gang om ugen. Se mere under træningstider.

Træningssted / DOJO:
Silkeborg Sportscenter
Århusvej 45

Kontingentsatserne er følgende:
Børn (7-10år)    kr. 600,- pr. halv år
Junior (11-14år)    kr. 600,- pr. halv år
Junior (15-17år)    kr. 800,- pr. halv år
Voksen (Motion)    kr. 600,- pr. halv år (Kun træning tirsdag)
Voksen    kr. 800,- pr. halv år
Desuden betaler nybegyndere kr. 100  i indmeldelses gebyr, der går til et medlemspas samt gi mærke til karate dragten.

Klubben kræver at man bliver tilmeldt PBS.

Andre gebyrer:
Ikke tilmeldt PBS kr. 25,-